top of page

לגדל תינוקות בלי חיתולים- אז איך בעצם מתחילים

  • אנא
  • 10 בפבר׳ 2023
  • זמן קריאה 2 דקות

דבר ראשון ולפני הכל, מתחילים ברגוע. אם את בדיוק באמצע מיליון דברים, אם את בדיוק עייפה, אם את רוצה ״לתקתק״ את זה- תשחררי. תתחילי בפעם אחרת, זה לא דחוף עכשיו.


כדי שהתינוק יהיה בלי חיתול צריך…. להוריד חיתול. זה יכול להיות מלחיץ בפעם הראשונה, כי אנחנו פשוט לא יודעות איך זה עובד ולמה לצפות. נושמים, נרגעים, מורידים חיתול.


ההתחלה היא פשוט להתבונן וללמוד. פתאום מגלים המון ניואנסים של סוגי בכי שונים, של תנועות גוף, של הבעות פנים.

ההתחלה היא גם ללמוד לסמוך על עצמך. כי אנחנו יודעות לא רק באמצעים שכלתניים. אנחנו יודעות כי אנחנו מרגישות.

כל אחת מאיתנו מכירה את זה- לפעמים את פשוט יודעת. אישה לפעמים פשוט יודעת. יש נטיה להדחיק את זה, ורובנו אף פעם לא למדנו באופן אקטיבי להשתמש ביכולת הזאת. זאת יכולת אמיתית וקיימת. אח המחשבה ״פיפי״ עברה לך בראש- סביר להניח שהתינוק צריך פיפי.


מאוד, מאוד! חשוב שיהיה לך נוח. היכולת להתמיד (בכל דבר לדעתי) תלויה בכמה נוח לך. איך מארגנים שיהיה נוח? בחודשים הראשונים זה מאוד קל- הם לא זזים הרבה. התקופה היותר מאתגרת היא שלבי הזחילה השונים. על איך לארגן את הבית אכתוב בפוסט נפרד.


היכולת להתמיד גם תלויה מאוד בהצלחות. אני תמיד מציעה להתחיל כשהתינוק קם משינה- בגילאים הקטנים הם המון פעמים מתעוררים בגלל שהם צריכים להתפנות, וככה חווים הצלחות ורואים שזה אשכרה אפשרי .


קקי של תינוק יונק (הנקה בלעדית) הוא מסיס במים. מה זה אומר? שהוא נשטף בכיור ולא סותם אותו, שאפשר לשים במכונת כביסה בלי לשטוף לפני והכל יצא נקי.


יש כאלה (כמוני) שנוח להן מעל כיור. יש כאלה שנוח להן להחזיק סיר בין הברכיים ואת התינוק מעליו. יש מי שמוותרות על הלילה ולוקחות רק ביום. יש מי שתתחיל מגיל לידה ויש מי שתחכה כמה חודשים. כמו המון דברים אחרים שקשורים בתינוקות- לומדים תוך כדי תנועה. עד שלא מנסים לא יודעים.

יש המון דרכים לגדל תינוק בלי חיתולים, ורק דרך אחת לגדל תינוק עם חיתולים.


על איך להכין את הבית, איך להקל על החיים בלי חיתולים ומה הקשר לתחתוני גמילה- בפוסט הבא

 
 
 

פוסטים אחרונים

הצג הכול
משככי לידה

השורות הבאות נכתבות בתוך מה שנקרא ״הפסקת אש״, חזרה מהירה מדי וחדה מדי לשגרה שנראית הרבה יותר מדי מאיימת, אחרי חודש וחצי של מלחמה. זה לא כל כך משנה בעיני, לפחות בהקשר שבו אני רוצה לגעת בנושא הזה, איך ב

 
 
 
חג ה ס ד ר

אנחנו כבר קצת מכירות אז אני מניחה שאתן יודעות שהמסורת היהודית היא לא מהתחומים שאני חזקה בהם, אבל חגים אני מאוד אוהבת- לא משנה לי איזה חגים אגב, חגים באשר הם. בכל מסורת יש את מה שיפה בה, ולדעתי גם אין

 
 
 
עוד פעם המלחמה הזאת

רובנו כאן אמהות לילדים קטנים, ומבינות מדי פעם באימה (או שאולי כבר לא) שזאת המציאות היחידה שהילדים שלנו מכירים- תקופות של אזעקות מדי פעם בתכיפות הרבה יותר מדי גבוהה, אבא שנעלם למילואים, אמא שבסטרס, תקו

 
 
 

תגובות


bottom of page